סילבוס הכשרה להקמה וניהול פעילות מסחר גלובלי ב-eBay

מפגש

תוכן

1

ברוכים הבאים לעולם המסחר החדש
סקירת מגמות והתחרות הגלובלית וניתוח עתיד המסחר לעשור הקרוב יפתחו לכם צוהר לעולם המסחר החדש ויהוו בסיס לקראת היכרות מעמיקה עם הפלטפורמה של איביי.

  • השוק העולמי והשוק בישראל: המספרים והמגמות המובילות
  • eBay – תעודת זהות: היסטוריה, אופן ההתנהלות והחשיבה והשינויים הצפויים בעתיד
  • מקונה מיומן למוכר מקצוען – איך הופכים את התחביב למקצוע
  • ניתוח חנות וסחר באיביי: כותרת, מחיר, מחיר שילוח, תיאור, אמנת שירות

 

המדריך המלא: מושגי ליבה ב eBay
ממש כמו במעבר למדינה חדשה, הכרת השפה המקומית תיתן לכם יתרון משמעותי על מתחרים ויכולת שליטה טובה יותר בנעשה. פה נלמד את השפה המשותפת של איביי שתסייע לכם למקסם מכירות ולהתמצא בקלילות בנבכי הפלטפורמה

  • מונחים בסיסיים
  • סוגי מכירה
    · מכירה פומבית – Auction
    · מחיר קבוע – Fix Price
    · מחיר מינימום מוסתר כביטחון  – Reserved Price
    ·  רשומת מכירה מתמשכת – (Good Till Cancelled (GTC
  • פידבקים – לא רק למוכרים
    · חשיבות הפידבקים במכירה וקנייה באיביי
    · איך יוצרים מערכת אמון עם הלקוחות (Trust)
  • מערכת המסרים הפנימית של eBay
    · ערוץ התקשורת בין המוכרים והקונים
    · כיצד ניתן למנף כל פנייה להזדמנות עסקית

 

מקונה מיומן למוכר מקצוען
רגע לפני שאתם הופכים למוכרים מקצועיים, כדאי שתתנסו בצד השני של המטבע, כלומר- קנייה. מתוך חוויית הקניה תוכלו להבין מה מחפש הלקוח וכיצד תוכלו כמוכרים להציע את החוויה האיכותית ביותר.

  • כיצד חושב הקונה?
  • הכרת עמוד הבית והתמצאות באתר
  • היכרות עם כלי החיפוש של eBay
  • ניתוח עמוד מוצר: כותרת, מחיר, מחיר שילוח, תיאור, אמנת השירות
  • שאלות למוכר

2

חיפוש מתקדם ב eBay
חיפוש באיביי הוא הדרך העיקרית שבה לקוחות ימצאו את המוצרים שלכם. היכרות טובה עם דרכי החיפוש תעזור לכם לעזור להציב את המוצרים בצד הנכון של מערך הסינונים וחתכי המוצר של איביי ולמקם את המוצרים באופן המבטיח חשיפה גבוהה ליותר קונים.

  • הבנת משפך הקנייה המלא של הלקוחות באיביי
  • סידור עפ"י עניין – Sort By
    Best Match, Highest\lowest price, Newly listed, Advanced Search
  • מכירות שנסגרו – Completed, Sold
  • ניתוח תוצאות החיפוש

 

יצירת עמוד מכירה מנצח ב eBay
מיומנויות חשובות שעושות את ההבדל בין עמוד מקצועי המשדר רצינות לחובבן, כאן תלמדו כיצד יוצרים מודעות מכירה, רשומות ותבניות מכירה יעילות ומקצועיות ועוד.

  • הצגת מוצר – מחיר, כותרת, סיווג לקטגוריה, תמונה
  • תיאור מוצר – מה אנשי המכירות שלכם יודעים על מה שהם מציעים
  • כמות זמינה במלאי
  • מדיניות עסקית ואמנת השירות (Business Policy) – תשלום, משלוח, החזרות
  • התאמת סוגי המכירה למוצר – Auction, Fixed Price, Reserved Price, Multi-Variation

 

הלוגיסטיקה של האיקומרס הבינלאומי (Cross Border)
משלוחים, אחסון, אריזות ועוד: תכנון נכון של השרשרת הלוגיסטית ומערך ההפצה. שיחה עם בכיר בתעשיית הלוגיסטיקה בישראל שיחשוף את הסודות הלוגיסטיים שיובילו אתכם להצלחה

  • תכנון המערך הלוגיסטי והשפעתו על העסק
  • הפתרונות הקיימים לשילוח בינלאומי
  • מעבר על Case Studies של מוכרים בתחומים שונים

3

התנהלות עסקית ב eBay
30 מיליון מוכרים מכל העולם מתנהלים דרך איביי, ועובדים בהתאם לתהליכים ושיטות עבודה מסודרות. היכרות מוקדמת עם ההיתרים וההגבלות, החיובים והעמלות, תאפשר לכם לבסס את העסק באופן האופטימלי ולהבטיח את גדילתו.

  • סוגי עמלות
    • עמלת העלאת רשומה – Insertion Fee
    •  עמלת מכירה – Final Value Fee
    •  עמלות PayPal – סליקה, המרה, העברת תשלום
  • המרה לחשבון עסקי
    • מגבלות מכירה – Selling Limits
    • סוגי חנויות – Starter, Basic, Premium, Anchor, Enterprise
    • מדיניות וטיפול בהחזרות – Return Policy

 

הגדרת מדיניות עסקית – Business Policy
לקוחות האונליין כיום מחפשים ערכים מוספים בקנייה, מעבר למחיר אטרקטיבי: ביטחון, מהירות, שירות ותנאי התקשרות נוחים. נלמד איך להגדיר את מדיניות העבודה של העסק שלכם אל מול הלקוחות.

  • קבלה והעברת תשלומים
    • הגנת הקונה – eBay Buyer Protection
    • הגנת המוכר  – eBay Seller Protection
  • שילוח – Shipping Policy
    • התאמת אפשרויות השילוח לאופי הלקוחות ולמדינת היעד
    • דואר רשום, ECO-Post, EMS, אקספרס
    • שילוח ללקוחות בארצות שונו,
    • אריזה
  • מדיניות וטיפול בהחזרות – Return Policy

 

מחקר שוק ומתחרים
היכרות עם השוק, התחרות והמגמות שמובילות אותו הם המפתח להנהלות נבונה שלכם

  • זוכרים איך חיפשתם מוצר? כעת אתם מציגים את המוצר שלקוחות מחפשים
  • כמה מוצרים נמכרו – Sold Listings
  • כמה מוצרים דומים הוצעו למכירה – Completed Listings
  • מחקר מתחרים
  • ניתוח מחירים, עלויות שילוח ומרכיבים נוספים

 

סדנת צילום אפקטיבי
לתמונה טובה יש את הכוח להוביל למכירה. פה תלמדו עקרונות צילום בסיסיים שיעשו עבורכם את ההבדל.

  • גודל וזוויות אופטימליות לתמונות ב eBay
  • עקרונות צילום בסיסיים
  • שימוש בציוד ביתי ואוהל אור
  • חשיפה לתוכנות עריכה חינמיות

4

יצירת כותרות למוצרים
לכותרות המוצר משמעות חשובה להופעה במנוע החיפוש, ליצירת רושם ראשוני אצל הלקוחות ומהחוויה הראשונית של הלקוח עם המוצר שלכם.

  • הכירו את קסיני (Cassini) – מנוע החיפוש של איביי
  • מילות מפתח
  • מה מותר, מה אסור ומה כדאי
  • חיפוש, איתור והתאמת מילים לכותרות

 

כתיבת תכנית עסקית לפעילות
השאיפה לבסס עסק רווחי צריכה לכלול את כל הפרמטרים המתלווים להתנהלות נבונה ובעיקר תכנון ההוצאות הישירות והעקיפות של העסק ובניית תזרים מזומנים.

  • עקרונות של חשיבה ותכנון עסקי לפעילות ב eBay
  • שיטות תמחור מוצרים
  • טמפלייט תוכנית עסקית
  • חישוב רווחיות על בסיס העלויות השונות: מחיר מכירה, מחיר שילוח, עלות מוצר, עמלות, הוצאות שיווק, שירות לקוחות, ניהול עסק, החזרות ועוד

 

כתיבת תיאור מוצר
התחרות על ליבם של 170 מיליון הקונים באיביי גדולה ולכן, תיאור המוצר הוא המקום בו תוכלו להתבלט אל מול המתחרים, להעניק מידע ללקוחות, ליצור אמון ולהסיר את החששות המתלוות לקנייה.

  • איך יוצרים תיאור מוצר בעצמכם
  • כתיבת מדיניות Policy – תשלום, שילוח, החזרים

5

סביבת העבודה של המוכרים ב eBay
איביי מספקת לסוחרים כלים רבים לניהול החנות, עמודי המכירה, ניהול הזמנות, תקשורת עם לקוחות, שיווק וקידומים, פידבקים וביצועים וישוב מחלוקות עם קונים.

  • היכרות עם הדאשבורד של המוכרים – eBay Seller Hub
  • התנהלות נכונה במערכת המסרים הפנימית של איביי
  • שגרת ניהול הפעילות היומיומית, השבועית והחודשית

 

דרופ-שיפינג ואוטומציה ב eBay
היכרות עם שיטת המסחר והכלים המובילים בשוק – הרצאת אורח

  • ההזדמנויות והאתגרים שבדרופ-שיפינג (Drop-Shipping)
  • חשיפה לכלים מובילים
  • איתור ספקים
  • הקניית שיטת עבודה

 

שיווק וקידומים
כלים לניהול קידומי מכירות ורשומות יסייעו לכם להגיע ללקוחות חדשים ולהשאיר לקוחות ותיקים. נלמד איך משתמשים בהם נכון ומגדילים את התנועה לחנות.

  • מנהל הקידומים – Promotion Manager
  • רשומות מקודמות – Promoted Listings
  • יצירה וניהול של רשימת תפוצה
  • הצעות ערך ללקוחות – הנחות, שידרוגים, באנדלים (Bundles)

 

מאחורי הקלעים של פעילות מצליחה ב eBay
על מנת ליצור מסחר הוגן ולאפשר לקונים ביטחון בקנייה, איביי מעריכה מדי חודש את ביצועי המוכרים. לדבר השפעה מכרעת על יכולת החשיפה והמכירה של החנות וזה המקום ללמוד את התהליכים והכלים שיבטיחו שתעמדו בדרישות של איביי ותגדילו מכירות.

  • סטנדרטים למוכרים (Seller Standards)
    • מוכר בדירוג גבוה – Top rated Seller
    • מוכר בדירוג מעל לממוצע – Above Standard
    • מוכר בדירוג מתחת לממוצע – Below Standard
  • ליקויים ומדיניות הסרת ליקויים – Defects
  • ניהול הפעילות בסביבת העבודה העסקית של  eBay
    • חוקים ומדיניות העלאת מוצרים באיביי
    • הסרת עמודי מכירה, חסימה וניהול החשבון
    • פתרון מחלוקות עם קונים: החזרת מוצר, החזר כספי, פיצוי, חשד להונאה, בעיות בתשלומים
    • ערעור על החלטות של eBay
  • בעיות טכניות

 

איך יוצרים קשר עם eBay?
במהלך עבודתכם תזדקקו לא פעם לפנות לגופים שונים באיביי על מנת לקבל תמיכה, בתחומים מגוונים: VeRO, Business Support, more

  • דרכי ההתקשרות
  • מתי כדאי ליצור קשר ואיך
  • אופן הפנייה וניהול התקשורת

6

חווית לקוחות במכירה בינלאומית
איביי היא זירת מסחר עם למעלה ממיליארד מוצרים בכל רגע ולכן חשוב לתת ללקוחות את היחס הנכון והחוויה המתאימה בכל מגע שלכם איתם.

  • שירות לקוחות גלובלי ב eBay
    • הבנת הלקוחות הגלובליים
    • זמני תגובה ואופן מתן השירות
    • יצירת נהלי שירות עבור הלקוחות: Return request, Item not delivered, SNAD
  • חווית לקוחות
    • בתהליך הרכישה באתר
    • אחרי רכישה: נגישות, שירות, קבלת המוצר ונקודות מגע נוספות עם הלקוחות
  • יצירת ושימור מוניטין של מוכר
    • תורת ה – Feedback: איך יוצרים מוניטין חיובי וגורמים ללקוחות לדרג את העסק
    • תהליך שינוי או הסרת פידבק

 

נעים להכיר: eBay Israel
שיחה עם מנהל בכיר בחטיבה העסקית של איביי בישראל

  • שירותים ופעילויות שמציעה איביי עבור המוכרים הישראלים
  • מסלולי הכשרה, תוכן ודרכים ליצירת קשר ישיר עם החטיבה העסקית
  • Case Studies של מוכרים ישראלים מצליחים

 

כלים מתקדמים לניהול הפעילות ב eBay
מוכרים מקצועיים, המנהלים כמויות גדולות של מוצרים ולעיתים אף מספר חנויות שונות, יכולים ליהנות מכלים שעושים את החיים קלים יותר.

  • כלי מחקר מובילים
    • לדוג׳ – Terapeak, more
  • כלי ניהול חנות ויצירת עמודי מכירה
    • לדוג׳ – Ink Frog, Auctiva, Channel Advisor, Selling Manager
  • פלטפורמת המשלוחים של eBay ישראל
  • כלי אונליין חינמיים שונים שיקלו את החיים

 

איתור ספקים ועבודה עם נותני שירות
ניהול פעילות מצליחה באיביי מצריך מיומנות גבוהה במגוון רחב של תחומים. הכירו את מגוון הפלטפורמות ונותני שירות שיוכלו לעזור לכם לגדול.

  • איפה מוצאים ספקים והאם ניתן לסמוך עליהם
  • איך עובדים נכון עם נותני שירות
  • הרחבת הפעילות באמצעות מיקור חוץ בחו״ל

תכנית הלימודים בקורס נקבעת ע"י דיגיטל איי אל, ששומרת לעצמה את הזכות לשנותה משיקוליה המקצועיים הבלעדיים לרבות התאמת התוכנית לדרישות המשתנות של התעשייה.

דיגיטל איי אל רשאית להחליף מרצים בקורס על פי שיקוליה, בכל עת ובכל שלב.

 

לפרטים והרשמה

לסגל המרצים