מאת: ליהי לוטן פורסם: 01.04.2017 

"שונא מתנות יחיה"– אומר המשפט הידוע. אפשר לנסות להתווכח על זה, אפשר גם לנסות למצוא מישהו שבאמת שונא לקבל מתנות- זה לא יהיה קל. לעומת זאת, למצוא מישהו ששונא לקנות מתנות– הו, זה הרבה יותר פשוט. אנשים גם ככה טרודים בשיגרת חייהם– תוסיפו לכך נסיעה, חיפוש חנייה, שבירת הראש במה לקנות למי (שלא לדבר על באיזו מידה ובאיזה צבע), כן תלושים, לא תלושים, וקיבלתם כאב ראש אחד גדול שגם לראש של רימון וזנב של תפוח ייקח לא מעט זמן למסמס.

ואחרי כל הרקע הזה, אתם כבר בטח מבינים איזו הזדמנות גדולה יש לאלו מאיתנו המחזיקים חנות אונליין להגדיל את הרווחים. אנשים רוצים חיים קלים ורבים מהם ישתמשו בפיתרון של קנייה באינטרנט. לכן, זה בדיוק הזמן לקדם את יתרונות חנות האונליין שלכם כדי להגיע לחגים עם חנות חגיגית שמזמינה לרכישה. ליהי לוטן, מובילת עיצוב UX ל- eCommerce וחברה בסגל המרצים של קורס מנהלי איקומרס – ECM ב-  DIGITAL IL, מציגה את המדריך שיאפשר לכם להפוך את חנות האונליין שלכם למקום המושלם עבור "מחפשי המתנות":

party

 

1. שדרגו את המוצרים למתנות – תנו לקונים לדעת שקיימות אפשרות לרכוש פריט כ"מתנה" – זיכרו, חלק גדול ממה שהופך מוצר למתנה הוא האריזה. אם אתם יכולים לארוז את המוצר בצורה יפה, לתת אפשרות להוסיף פתק ברכה אישי, או להנפיק קבלה ללא ציון המחיר – קדמו אינפורמציה זו כבר בעמוד הבית. רצוי גם לשלב תמונה של אריזת המתנה.  מצידכם מנהלי החנות, חשוב לוודא כי תוכלו למצוא את פרטי העסקה אם מקבל המתנה ירצה להחליפה (פרטיו יהיו בעצם שונים מפרטי שולח המתנה). עוד חשוב לוודא כי כתובת האתר שלכם מופיעה על אריזת המתנה, כרטיס הברכה או בפתק קטן נפרד בתוך האריזה בצורה ברורה.

2. שוברי מתנה, במקום לשבור את הראש – כאמור, חלק מהקונים שלכם שוברים את הראש מה לקנות. העניקו להם פיתרון בדמות שוברי מתנה שהם הפיתרון האולטימטיבי למי שמתקשה להחליט. צרו שובר מתנה כחלק מקטלוג הפריטים שלכם. תנו ללקוחות אפשרות לבחור סכום נתון מראש או להזין כל סכום שיבחרו. גם הם וגם מקבלי המתנות יודו לכם. גם כאן, כדאי לקדם את המידע בעמוד הבית, ברשתות החברתיות, בדיוורים ובעמודים השונים ברחבי האתר.

3. מי אמר משלוחה ברגע האחרון ולא קיבל? – בין אם אתם שולחים את המוצרים בדואר או על ידי שליחים, תנו ללקוחות שלכם לדעת עד מתי אפשר יהיה להזמין מוצר (כאשר מדובר על מוצר פיזי – שכן מוצרים דיגיטליים אינם מצריכים משלוח) כדי לקבלו בזמן לחג. מתן אפשרות של קניות ברגע האחרון אמנם מצריכה משאבים גדולים, אבל יכולה להזניק את המכירות שלכם בצורה משמעותית.

4. יש לי יש לי! רעיון למתנה – צרו תתי קטגוריות באתר שמכוונות לתת רעיונות למתנות לטיפוסים שונים. אלה יכולים להיות "לאמא, לאבא, לסבתא, לבוס/ית", "לגיק, לפאשניסטה, לטבעוני, למעריץ וואן דיירקשן (הידעתם שהם מתפרקים??!)". תחת כל קטגוריה שייכו מספר פריטים שיכולים להוות רעיון טוב למתנה עבור כל טיפוס. דרך אגב, אפשר ליצור באותה צורה גם אלבומים בפייסבוק, ולשייך פריטים מהאתר באלבומים אלה (לא לשכוח לינקים!)

5. טאצ' עליז לכבוד החגים– לקראת החג מומלץ לתת קצת אווירה חגיגית באתר. לא צריך לשנות את כל האתר, אבל אפשר לשלב אווירת חג בפרטים הקטנים– תפוח בצד הלוגו, יונה עם מעטפה במקום האייקון הרגיל של המעטפה בצד שדה ההצטרפות לרשימת הדיוור, שרשרת פוסטרים של אושפיזין ב Footer. האפשרויות רבות ויכניסו את הלקוחות לאווירת החג (והקניות!) כבר עם הכניסה לאתר. מתקשים לחשוב על רעיונות? גלשו לבתי עסק מובילים ברשת או התייעצו עם מעצב.

6. כל הממהרים נא לפתוח את המובייל– כאמור, ההכנות הרבות לקראת החגים סוחפות כל אחד מאיתנו לאינספור סידורים, חשובים יותר וחשובים פחות. המשמעות? רבים מאיתנו יעשו את הקניות על הדרך, באמצעות המובייל. בידקו שהאתר שלכם פועל היטב דרך המובייל, אם זה בתצוגה של הפריטים ואם זה במהירות הטעינה של העמודים. גולשים שלא יזכו לחווית גלישה טובה באתר, ייפרדו ממנו מהר מאוד, אחרי הכל – עוד צריך להספיק לקנות פרחים!

7. חגיגות בצרורות – זיכרו שראש השנה מתחיל תקופה של חגים ואירועים שנמשכת עד סוף דצמבר. יש לנו את סוכות, שמחת תורה, תחילת שנת הלימודים האוניברסיטאית (מי אמר תיק או בגד מתנה לסטודנט החדש?), חנוכה וחגיגות סוף / תחילת השנה. החליטו במה אתם רוצים להתמקד והיערכו מבעוד מועד– תכננו מראש את המוצרים, המבצעים ובמיוחד את קידומם הן באתר והן מחוצה לו.

חגים שמחים!

ליהי

 

על הכותבת:  ליהי לוטן היא מובילת עיצוב UX  ל eCommerce וחברה בסגל המרצים של קורס מנהלי איקומרס – ECM  במרכז ההכשרה למקצועות האונליין DIGITAL-IL