סילבוס קורס ECM: מנהלי חנויות באינטרנט

(eCommerce Managers)

מפגש

תוכן

1

מבוא לעולם המסחר החדש
סקירת שוק האיקומרס הישראלי, השחקנים והמגמות הנוכחיות,
הבנת הכוחות והמספרים שהופכים את עולם המסחר האלקטרוני לתחום שמתפתח באופן משמעותי בישראל ובעולם.

  • מודלים למכירה באינטרנט: B2B, B2C, C2C
  • בחירת ערוץ להתחלת הפעילות והשיקולים שמאחורי בחירה זו: Marketplace Vs. Single Brand
  • דוגמאות מהשטח של חברות ויזמים שעשו את זה בגדול!
  • תרגול בנושא מודלים למכירה וסוגי חנויות באונליין

2

המרכיבים של פעילות אונליין מצליחה: הרבה יותר מרק אתר אינטרנט

  • מרכיבי הפעילות שכל מי שרוצה להצליח חייב להכיר
  • סקירה מקיפה של הקמת אתר מכירות באונליין כולל תרגול פרקטי
  • הרצאת אורח של מנהל איקומרס של חנות אונליין בישראל

3

ביצוע מחקר שוק ובניית אסטרטגיה עסקית

  • יריית הפתיחה לפרויקט הקורס!
  • הדרכה למציאת מידע עסקי על שווקים ומתחרים
  • היכרות עם כלי המחקר המובילים ללמידת הצרכן וניתוח תנועה של אתרים וטרנדים באינטרנט
  • ניהול תובנות מהמחקר וקבלת החלטות עסקיות אפקטיביות
  • ללמוד מהמתחרים: ניתוח הצלחותיהם ויישום לעסק שלכם
  • תרגול בנושא הגדרת האסטרטגיה הנכונה לפעילות העסקית באונליין וניתוח מתחרים

4

הכרת עולם התפעול והלוגיסטיקה
כלל המרכיבים ותכנון נכון של המערך הלוגיסטי ושרשרת ההספקה שמאחורי עסק באונליין

  • אחסון וניהול מלאי
  • ליקוט, אריזה ושקילה
  • ניהול מדיניות החזרה
  • בקרה על הלוגיסטיקה והאחסון
  • שילוח ומעקב אחר המשלוח
  • היכרות עם ספקים ונותני שירות מובילים והגדרת העבודה מולם
  • תחשיב עלויות ותמחור
  • תכנון תקציב עבור כלל מרכיבי המערך הלוגיסטי

5

הצגת האסטרטגיה והתכנית העסקית של פרויקט הקורס
בדיוק כמו בעולם העסקים, גם הסטודנטים שלנו יציגו את התכנית האסטרטגית והתכנית העסקית לעסק האונליין שיקימו.
אנו ננתח את התכנית יחד תוך מתן פידבק מקצועי ונערוך היכרות עם פלטפורמות המסחר המובילות באונליין בד בבד
עם לימוד הצעדים להקמה וניהול פעילות.

  • מניחים את אבן הפינה לחנות האיקומרס שלכם
  • תרגול בבניית תכנית עסקית מנצחת
  • סקירת פלטפורמות המסחר הנפוצות באינטרנט: Magento, Shopify, Prestashop, Wix, eBay, etsy
  • היכרות עם ממשק המנהל וה-Back-office של החנות
  • מערכת קידומים ומבצעים
  • מערכת התוכן – CMS

6

בניית הקטלוג הדיגיטלי
הדרכים והכלים לבניית קטלוג מוצרים דיגיטלי המאפשר למצוא את המוצרים ביעילות ובאופן המניע למכירה

  • מבנה הקטלוג
  • עמוד מוצר
  • איפיון מסננים ואמצעי מיון של הקטלוג
  • תהליכי הקמה וניהול של הקטגוריות והמדף הדיגיטלי
  • הצעת מוצרים משלימים בזמן הנכון
  • בשיעור ייערך תרגול מעשי של בניית הקטלוג האישי של פרויקט הקורס

7

יצירת חווית לקוח שיוצרת מכירות וכלים אינטרנטיים שעושים את ההבדל
תכנון נכון של המרכיבים המשפיעים על תחושת הקונה בחנות: הממשק הגרפי, חווית הקניה ואמנת השירות

  • חווית לקוח, לא רק ממשק משתמש
  • העקרונות לבניית חווית קנייה בחנות האונליין (UI/UX)
  • בניית תהליך, משפך המכירה (Sales funnel)
  • טיפים לחווית משתמש שתגרום ללקוחות לקנות אצלכם ולספר לחברים
  • סודות עסקיים לשיפור יחס ההמרה של המכירות

8

שיווק ופרסום מכירתי בערוצים דיגיטליים
היכרות עם עולם ערוצי הפרסום האפקטיביים הקיימים כיום, עלויות קמפיין, אופן ההקמה והניהול של ערוצי השיווק

  • קידום ממומן בגוגל, פייסבוק ורשתות חברתיות
  • בורסות פרסום
  • קידום תוכן (PlayBuzz, Outbrain, Taboola)
  • שיווק שותפים (Affiliate Marketing)
  • התאמת ערוצי המדיה לקמפיין החנות שלכם

9

שגרת ניהול חנות
בניית תהליכי עבודה וארגון משימות לניהול חנות מצליחה

  • איפיון תהליכי העבודה לתחומי הפעילות המרכזיים: לוגיסטיקה, ניהול הזמנות ושילוח, ניהול אתר, שירות לקוחות ושיווק
  • הכלים לכתיבת תוכנית עבודה אפקטיבית
  • קביעת סדר עדיפויות לניהול העסק
  • ניהול האתר בשגרה ועדכון הקטלוג
  • יצירת מבצעים וקידום מוצרים
  • יסודות פיתוח עסקי והתרחבות העסק

10

בקרה ואנליזה עסקית ושירות לקוחות
שיעור המוקדש להפקת תובנות עסקיות שעוזרות לשפר את הפעילות, לייעל אותה ולהרוויח יותר

  • שימוש בכלים מתקדמים ובראשם Google Analytics על מנת להוציא מידע שיאפשר לכם למדוד את העסק
  • על פי מחקרים עדכניים לקוח מרוצה יביא לכם עוד 3-7 לקוחות חדשים בממוצע –
    איך מקימים מערך שירות לקוחות מצוין ולאילו דברים חשוב לשים לב
  • היסודות והסודות למנגנון שירות לקוחות יעיל

11

הצגת החנויות לפאנל מומחים
התנסות בהצגת החנות שלכם כפי שתדרשו בעולם העסקי

  • הקונספט המסחרי
  • התכנית העסקית
  • תובנות מתוצאות הפעילות של החנות שלכם

בפאנל ישתתפו אנשי מפתח מליבת תעשיית המסחר האלקטרוני הישראלי שיתנו משוב מקצועי על הפרויקטים שיוצגו.

12

סיכום ויציאה לדרך חדשה!

  • סיכום הפעילויות באינטרנט, Q&A מהמומחים
  • פיתוח עסקי לפעילות אונליין – מודלים עסקיים חדשניים ואפיקי צמיחה לעסק
  • תיאום ראיונות השמה למצטיינים
  • הצעד הגדול הבא: הכנה לקראת השלבים הבאים בפעילות העיסקית שלכם

תכנית הלימודים בקורס נקבעת ע"י דיגיטל איי אל, ששומרת לעצמה את הזכות לשנותה משיקוליה המקצועיים הבלעדיים לרבות התאמת התוכנית לדרישות המשתנות של התעשייה.

דיגיטל איי אל רשאית להחליף מרצים בקורס על פי שיקוליה, בכל עת ובכל שלב.

לפרטים והרשמה

לסגל המרצים