מאת: צוות DIGITAL-IL פורסם 07.09.2017

הרבה זמן לא היינו פה, איך מתחילים? אולי פשוט נתחיל. זהו הפוסט הראשון בבלוג המתחדש שלנו אז תודה שאתם כאן כדי לקרוא. מעת לעת נכיר לכם נושאים שאנחנו מעבירים בקורס מנהלי חנויות באינטרנט על מנת שתוכלו לקבל טעימה, ולו קטנה, מהקורס.

אז בואו נדבר #קצרצרים על לוגיסטיקה. לוגיסטיקה היא אולי המילה הכי חשובה כשמדברים על חנויות אינטרנטיות. כבעלי חנויות, המערך הלוגיסטי שנטמיע יהווה אבן יסוד למידת ההצלחה שלנו בשני היבטים הקריטיים לעסק שלנו:

  1. חווית הקנייה של הלקוחות. הנה רשימה חלקית של דברים יכולים להשתבש בגלל לוגיסטיקה שמתבצעת בצורה לא טובה: מוצר שלא מגיע בזמן, מוצר שמגיע ואינו המוצר הנכון, חבילה שמגיעה אבל היא של לקוח אחר, אריזה מקומטת או קרועה, מוצר שבור או לא שמיש, שליח לא מנומס
  2. עלויות תפעוליות. לכל דבר שמשתבש בלוגיסטיקה עשויה להיות עלות נלווית: פיצוי או זיכוי שניתנים בעקבות טעות, הוצאת משלוח נוסף, לקוחות לא מרוצים שכבר לא יחזרו, חוויה שלילית שתועבר מפה לאוזן ותרחיק לקוחות פוטנציאליים, או חוות דעת שלילית במדיה החברתית שעשויה לעשות אפילו נזק גדול יותר

איך דואגים לתהליך לוגיסטי עם מינימום תקלות?

הסוד הוא ליצור מערך לוגיסטי סדור שעובד בהרמוניה. מערך כזה יהיה מורכב בדרך כלל מחמישה מרכיבים, שלבים אם תרצו:

  • מחסן – המקום בו אנו שומרים את המלאי שלנו. זה יכול להיות מחסן עצמאי או מחסן מיקור חוץ
  • ניהול הזמנה – כלים מגוונים ומתקדמים לניהול תהליך ההזמנה, החל מקבצי אקסל ועד מערכותERP  ו- CRM
  • ליקוט – כשמו כן הוא, ליקוט המוצר הספציפי שהקונה הזמין מתוך המחסן הגדול, בצורה כמה שיותר יעילה
  • אריזה – אריזתו של המוצר. בעצם הפעם האחרונה שאנחנו רואים את המוצר לפני שהוא מגיע ללקוח
  • שילוח – הוצאת המוצר אל הלקוח עם שירות שליחות. חולייה קריטית בחוויית הלקוח שיודע שהמוצר בדרך אליו ומצפה לו

על מה חשוב להקפיד בכל שלב? על זה נלמד בהרחבה בקורס שייפתח בתאריך 18 בספטמבר, 2017.

ב- #קצרצרים הבא נישאר קצת עם לוגיסטיקה ונלמד על המספר הכי חשוב לכם כבעלי עסק, הלוא הוא מספר המעקב.